Pages

Subscribe:

İzleyiciler

25 Aralık 2011 Pazar

5 E YÖNTEMİNİ KULLANARAK ÇOCUKLARA TAŞITLAR KONUSUNU ÖĞRETEBİLİRİZ :)

Çocuk gelişimi ve eğitiminde ilke ve yöntemler dersinde ödevimiz 5E yöntemi ile herhangi bir konuyu anlatmaktı. Ben taşıtlar konusunu ele aldım ve 5E yöntemini kullanarak etkinliklerimi hazırladım. Yaptığım etkinlikleri sizlerle paylaşmak istedim. Umarım beğenirsiniz :)

ETKİNLİĞİN ADI: TAŞITLAR
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
PSİKO MOTOR ALAN
Amaç 2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
3.Nesneleri üst üste, yan yana, iç içe dizer.
4.Nesneleri takar.
5.Nesneleri çıkarır.
7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
8.Nesneleri yeni şekiller oluşturacak şekilde bir araya getirir.
9.Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 4.Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar
1.Kendiliğinden bir işe başlar.
2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
9.Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
DİL ALANI
Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken konuşurken göz teması kurar.
2.Sohbete katılır.
3.Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5.Söz almak için sırasını bekler.
Amaç 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerini başkalarına anlatır.
5.Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne, durum, olay üzerinde yoğunlaştırır.
4.Nesneyi, durumu, olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Amaç 6.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
6.Varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.
Amaç 14.Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar
1.Bir bütünün parçalarını söyler.
3.İki yarımı birleştirerek bütün elde eder.
5.Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi açıklar.
MATERYALLER: Legolar, artık materyaller(ilaç kutuları, rafya, düğme, pullar, düğmeler, boncuklar, kürdan, alüminyum folyo),beyaz kartonlar, renkli elişi kâğıtları, kuru boyalar
ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI:
GİRİŞ: Öğretmen çocuklara taşıt resimlerinin olduğu slayt gösterir ve böylece çocukların merak duygusunu uyandırır. Slaytta araba, kamyon, taksi, otobüs, tren, vapur, gemi vb. taşıtlar vardır. Öğretmen sadece slaytı gösterir, resimler hakkında herhangi bir şey söylemez.
KEŞFETME: Öğretmen çocukları dört gruba ayırır. Birinci gruba legolar, ikinci gruba artık materyaller, üçüncü gruba beyaz karton ve kuru boya, dördüncü gruba ise beyaz karton ve renkli elişi kağıtları dağıtır. Her gruba önlerindeki malzemelerle istedikleri bir taşıtı yapmalarını ister. Her grup önlerindeki malzemelerle istedikleri bir taşıtı yaparlar. Etkinlik sonunda öğretmen her grubun yaptığı etkinlikleri gösterir ve gruba yaptıkları etkinliği anlatmalarını ister. Çocuklar yaptıkları etkinlikleri anlatırlar.

AÇIKLAMA: Öğretmen taşıtların olduğu slayt ile birlikte çocuklara taşıtlar hakkında bilgi verir. Taşıtların kaça ayrıldığını, isimlerinin neler olduğunu, ne işe yaradıklarını anlatır. “ çocuklar taşıtlar dört gruba ayrılır. Karada giden taşıtlar, havada giden taşıtlar, suda giden taşıtlar ve rayda giden taşıtlar. Karada giden taşıtlar; kamyon, otobüs, minibüs, taksi, bisiklet, arabadır. Havada giden taşıtlar; uçak, helikopter, balon. Suda giden taşıtlar; gemi, vapur, yelkenli. Rayda giden taşıtlar ise trendir. En hızlı giden taşıt uçaktır. En yavaş ise bisiklet gider. Taşıtların bizlere çok büyük faydaları vardır. En önemlisi zamandan kar ederiz. Yürüyerek 1 saatte gittiğimiz yolu taşıtla 15- 20 dakikada gideriz. Ayrıca kamyonlarla eşya taşırız. Taksiler gelip bizi kapının önünden alır, gitmek istediğimiz yere kadar götürürler. Acil bir işimiz olduğunda uçakla hemen gideriz. Yolculuk yapmak için taşıtları kullanırız. Ambulansla hastalar taşınır. Traktör dediğimiz taşıt sayesinde topraklarımız çok verimli olur. Bisiklet sayesinde spor yaparız. Denizlerde gemi ile yolculuk yaparız.” Gibi çocukların anlayabileceği şekilde taşıtları anlatır. Böylece çocuklar taşıtlar hakkında bilgi sahibi olur.
DERİNLEŞME: Öğretmen sınıftan üç çocuk seçer. Bu üç çocuğa çeşitli taşıt resimleri verir. Ancak taşıtlar parça halindedir. Çocuklardan bu taşıtları birleştirip bütün haline getirmeleri gerektiğini söyler. Öğretmenin verdiği yönergeyle çocuklar parça halindeki taşıtları birleştirerek bütün haline getirmeye çalışırlar. Taşıtları en çabuk bütün haline getiren çocuk kazanır ve alkışlanır. Etkinlik bittiğinde öğretmen tekrar başka üç çocuk seçer ve etkinlik bu şekilde devam eder.
DEĞERLENDİRME: Öğretmen çocukların taşıtlar hakkında bilgi sahibi olup olmadıklarını öğrenmek için çocuklara birtakım sorular sorar. Ayrıca öğretmen taşıt resimlerinin olduğu kağıdı çocuklara göstererek kağıttaki taşıtların neler olduğunu sorar. Çocuklar öğretmenin sorduğu taşıtların ne olduğunu söylerler. Daha sonra öğretmen bir tarafa kara yolunun çizili olduğu, bir tarafa da su resminin olduğu kartonu koyar. Çocuklara karada ve suda giden taşıtları karışık bir şekilde iki çocuğa paylaştırır. Öğretmen suda giden taşıtları su resminin olduğu kartona, karada giden taşıtları ise kara yolunun çizili olduğu kartona koymalarını ister. Gruplamayı en çabuk yapan çocuk oyunu kazanır ve alkışlanır. Daha sonra öğretmen başka iki çocuk kaldırır ve oyun böylece devam eder.






0 yorum:

Yorum Gönder