ETKİNLİĞİN ADI: TAŞITLAR
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
PSİKO MOTOR ALAN
Amaç 2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
3.Nesneleri üst üste, yan yana, iç içe dizer.
4.Nesneleri takar.
5.Nesneleri çıkarır.
7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
8.Nesneleri yeni şekiller oluşturacak şekilde bir araya getirir.
9.Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 4.Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar
1.Kendiliğinden bir işe başlar.
2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
9.Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
DİL ALANI
Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken konuşurken göz teması kurar.
2.Sohbete katılır.
3.Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5.Söz almak için sırasını bekler.
Amaç 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerini başkalarına anlatır.
5.Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne, durum, olay üzerinde yoğunlaştırır.
4.Nesneyi, durumu, olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Amaç 6.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
6.Varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.
Amaç 14.Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar
1.Bir bütünün parçalarını söyler.
3.İki yarımı birleştirerek bütün elde eder.
5.Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi açıklar.
MATERYALLER: Legolar, artık materyaller(ilaç kutuları, rafya, düğme, pullar, düğmeler, boncuklar, kürdan, alüminyum folyo),beyaz kartonlar, renkli elişi kâğıtları, kuru boyalar
ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI:
GİRİŞ: Öğretmen çocuklara taşıt resimlerinin olduğu slayt gösterir ve böylece çocukların merak duygusunu uyandırır. Slaytta araba, kamyon, taksi, otobüs, tren, vapur, gemi vb. taşıtlar vardır. Öğretmen sadece slaytı gösterir, resimler hakkında herhangi bir şey söylemez.
KEŞFETME: Öğretmen çocukları dört gruba ayırır. Birinci gruba legolar, ikinci gruba artık materyaller, üçüncü gruba beyaz karton ve kuru boya, dördüncü gruba ise beyaz karton ve renkli elişi kağıtları dağıtır. Her gruba önlerindeki malzemelerle istedikleri bir taşıtı yapmalarını ister. Her grup önlerindeki malzemelerle istedikleri bir taşıtı yaparlar. Etkinlik sonunda öğretmen her grubun yaptığı etkinlikleri gösterir ve gruba yaptıkları etkinliği anlatmalarını ister. Çocuklar yaptıkları etkinlikleri anlatırlar.
DERİNLEŞME: Öğretmen sınıftan üç çocuk seçer. Bu üç çocuğa çeşitli taşıt resimleri verir. Ancak taşıtlar parça halindedir. Çocuklardan bu taşıtları birleştirip bütün haline getirmeleri gerektiğini söyler. Öğretmenin verdiği yönergeyle çocuklar parça halindeki taşıtları birleştirerek bütün haline getirmeye çalışırlar. Taşıtları en çabuk bütün haline getiren çocuk kazanır ve alkışlanır. Etkinlik bittiğinde öğretmen tekrar başka üç çocuk seçer ve etkinlik bu şekilde devam eder.
0 yorum:
Yorum Gönder