Pages

Subscribe:

İzleyiciler

11 Aralık 2011 Pazar

OKUL ÖNCESİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSİNDE YAPTIRDIĞIM SOLUNUM ORGANLARI İLE İLGİLİ DENEY :)

Deney no
 01
Deneyin adı
 Solunum Organlarımız Çalışıyor
Deneyin amacı
 Çocuğun deney yolu ile ( görerek, yaşayarak ) solunum organlarının nasıl çalıştığını öğrenmesini sağlamak
Deneyin çocuğa kazandıracakları
Bu deney çocuğun keşfetmesini, dikkatini yoğunlaştırmasını, yaparak yaşayarak öğrenmesini sağlar.
Deneyde kullanılan yöntem
Gözlem, inceleme, soru- yanıt
Deneyde kullanılan malzemeler
 15- 20 cm uzunluğunda kalın plastik boru, 2 tane naylon torba ya da 2 tane balon, 2 tane ince boru, solunum organları ile ilgili resim
Deneyin yapılışı
Öğretmen deneyden önce solunum organlarının kısımlarını çocuklara gösterir ve bu kısımların ( burun, gırtlak, yutak, yemek borusu, soluk borusu, akciğerler) vücutta nasıl kullanıldıklarını ve vücuttaki görevlerini anlatır. Çocuklar solunum organları hakkında bilgi sahibi olduktan sonra öğretmen deneye geçer. Öncelikle eline 15- 20 cm uzunluğunda kalın bir boru alır. Bu borunun içinden 2 tane ince boru geçirir. Ardından naylon torbaları ( balonlar ), ince boruların ucuna geçirir. Daha sonra çocuklardan birini yanına çağırarak ince borulara üflemesini söyler. Naylon torbaların ( balonların ) şişip şişmediği gözlemlenir. Daha sonra öğretmen çocuklara şu soruları sorar;
·         Torbaların içine dolan şey ne olabilir?
·         Bu torbaları ( balonları ) vücudumuzun hangi organına benzetebiliriz?
·         Kalın plastik boru hangi organımızın yerine kullanılmış olabilir?
Çocuklar daha önceden solunum organları ile ilgili öğrendikleri bilgiler doğrultusunda sorulan sorulara cevap verirler.

Deneyin sonucunda, naylon torbaların ( balonlar ) şiştiği görülür. Geniş plastik boru nefes borusunu, naylon torbalar sağ ve sol akciğeri gösterir.
Deneyin fotoğrafı
    
Deneyin sonucu
 Çocuk bu deneyle solunum organlarının nasıl çalıştığını ve solunum organlarının kısımlarını öğrenir.
Deneyle ilgili yorumunuz
Deney sayesinde çocuk solunum organlarının nasıl çalıştığını görerek, yaparak, yaşayarak öğrenir. Ayrıca görsellik olduğu için öğrenme daha kalıcı olur. Bu bakımdan yararlı bir deney olduğu düşüncesindeyim.
                                                                  

0 yorum:

Yorum Gönder