Pages

Subscribe:

İzleyiciler

19 Kasım 2011 Cumartesi

ÇOCUKLARIN PSİKOMOTOR GELİŞİMLERİNİ DESTEKLEYEN BASİT VE EĞLENCELİ ETKİNLİKLER :)

SEPETİMDEKİ NESNELER
  Kırmızı, sarı ve mavi kartların bulunduğu kutuyu getirin.Çocukların bu kutudan bir kart seçmelerini isteyin. Aynı renkte kartları olan çocukların grup oluşturmalarını söyleyin. oluşan grupların renklerini çocukların söylemesini isteyin ve her gruba bir sepet verin. oyunun kurallarını açıklayın. Çocuklara bir dakikalık süre içinde kendi gruplarına ait renkteki nesneleri toplayarak sepetlerine doldurmaları gerektiğini söyleyin. "Başla!" yönergesi ile oyunu başlatın. Süre bittiğinde, her grubun sepetindeki nesneleri saymasını isteyin. Hangi grubun en çok nesneyi toplayabildiğini söyleyin.

 !!! Bu oyunu, yine çocukları 3 gruba ayırarak, eşit sayıdaki nesneleri(sarı, kırmızı ve mavi renkte legolar gibi) en hızlı sürede toplayabilme oyunu oynayabilirsiniz.
       Ayrıca gruplara ayırdığınız çocuklarla, nesneleri hedefe atma ( renklerine göre üç ayrı sepet ) oyunu oynayabilirsiniz.


HAREKETLERİM :)
Çocuklara top, kurdele ve çember verin. Önce çocuklara model olun ve materyallerle hareket oluşturun. Örneğin; kurdeleyi belinize bağlayın, topu kafanızda taşıyın, çemberi dizlerinizde döndürün vb. Çocukların istedikleri materyali kullanarak farklı bir hareket yapmalarını isteyin. Daha sonra alanda iki hedef belirleyin. İki hedef arasında materyalleri kullanarak çocukların farklı şekillerde yürümelerini isteyin.
!!! Çocuklarla seçilen bir müzik eşliğinde dans edebilirsiniz.
      Sınıfta taşımak için güç gerektiren orta boydaki nesneleri bir yerden bir yere en hızlı götürme yarışması yapabilirsiniz.
       Çeşitli şekillerde yürüme oyunu oynayabilirsiniz. Örneğin; parmak ucunda, çömelerek, topuklara basarak... vb.

DAİREDEKİ PONPONLAR
Çocukların renkli yünler ya da rafyalarla ponpon oluşturmalarına rehberlik edin. Sınıf içinde ya da bahçede çocuklarla birlikte koli bandı ile bir daire oluşturarak ponponları daire içine bırakmalarını söyleyin. Müzik açarak çocukların daire etrafında dans etmelerini müzik durduğunda ayakları dairenin içine girmeden bir ponpon almalarını isteyin. Ponpon alan çocuklardan ponponun rengini söylemelerini ve tekrar daire içine bırakmalarını isteyin. Ponpon alamayan çocuğun oyun dışına çıkarak izlemesini sağlayın. Bir ponpon eksilterek oyuna devam edin. Çocuklara bu ponponlarla başka nasıl oyunlar oynayabileceğinizi sorarak birlikte yeni oyunlar geliştirin ve bu oyunları uygulayın.

!!! Bir karton kutuyu duvara bantlayarak çocukları ve sınıfı iki ggruba ayırıp ponponları kutuya atma yarışı oynayabilirsiniz.
      Şarkıları ponponlar eşliğinde dans ederek söyleyebilirsiniz.

MATERYALLERLE RESİMLER OLUŞTURMA
Beyaz kumaş parçaları, resim kağıtları, kraft kağıtları, iz bırakan malzemeler, sulu boya, yağlı boya ve fırçaların olduğu köşeye çocukların ilgisini çekin. İstedikleri malzemeleri seçmeleri için yönlendirin. Seçtikleri malzemelerle ister resim çalışması isterse iz bırakan malzemelerle desen çalışması yapmalarına rehberlik edin. Çlışmalar bittikten sonra her çocuktan resimlerini anlatmasını isteyin. Başka nelerin üzerine resimler yapabiliriz tartışın. Bütün çalışmaları birleştirerek bir tablo oluşturun ve uygun bir yerde sergileyin.
!!! Sınıf ya da koridor duvarlarına büyük boy kağıtlar asarak özgün resim çalışması yaptırabilirsiniz.
Değişik malzemelerle resim çalışması yaptırabilirsiniz. (cam, fayans, sunta, tahta, porselen, tabak vb. )
Resim atölyesi ve resim sergisine gezi düzenleyebilirsiniz.
İP BAĞLAMA 

Oyun oynamak üzere sınıfta geniş bir alan oluşturun. Çocukları iki gruba ayırın ve aralarında belli bir mesafe olmak üzere, iki gruptaki çocukların tek sıra halinde dizilmelerine yardım edin ve grupların karşısındaki aynı mesafedeki uzaklığa birer sandalye koyun. Her iki grubun başında bulunan çocuklara ipleri verin."Başla!" yönergesini verdiğinizde grupların en başında olan çocukların çizilen çizgi üzerinde tek/çift ayakla sıçrayarak ve minderden oluşturduğunuz engel üzerinden atlayarak sandalyelere kadar gideceklerini ve ellerindeki ipleri sandalyelere bağlayarak kendi sıralarının sonuna geçeceklerini açıklayın. İkinci sıradaki çocukların da, tek/çift ayakla sıçrayarak sandalyelere bağlı bulunan ipleri çözeceklerini ve üçüncü sırada bekleyen arkadaşlarına getirerek sıranın sonuna geçeceklerini söyleyin. Sırasını en kısa sürede tamamlayan grubun oyunu kazanacağını açıklayarak, iki gruptan kendilerine bir isim bulmalarını isteyin. Örneğin; kediler grubu- karıncalar grubu gibi. Yarışmaya başlamadan önce bir deneme yapmalarına fırsat verin. "Başla!" yönergesi ile oyunu başlatın ve kurallara uygun şekilde oynanması için rehberlik edin.


!!! Etkinliği, sınıf dışında bahçe, spor salonu gibi daha geniş alanlarda uygulayabilirsiniz. Oyunu; ördek gibi yürüme, yılan gibi sürünme, kurbağa gibi sıçrama, ileri geri yürüme/sıçrama, yan yana yürüme gibi farklı şekillerde ve farklı parkurlar oluşturarak da uygulayabilirsiniz.






0 yorum:

Yorum Gönder